Cookiegebruik
Bolleboos.be maakt gebruik van functionele, analytische en advertentie-cookies om de site optimaal te laten werken.

Voor het gebruik hiervan is uw toestemming vereist. meer info is terug te vinden in onze privacy policy.

zijn nodig om de website te gebruiken en noodzakelijke gegevens te bewaren voor de goede werking van de site. Zonder deze cookies werkt de website totaal niet.
houden bezoeken en traffic bij, zodat we de prestaties van onze site kunnen meten en verbeteren.
zorgen ervoor dat deze website gratis kan aangeboden worden. De advertenties compenseren (een deel van) de kosten.

(*) Voor het gebruik van de educatieve activiteiten is het aanvaarden van analytische en advertentie-cookies noodzakelijk. Als u deze afwijst kunt u de website nog steeds volledig doorbladeren, maar de webapps zullen niet beschikbaar zijn.
Cookies afwijzen ?
Bolleboos.be is een hobbyproject en wordt met veel liefde gemaakt om gratis aangeboden te worden.
Het hosten van een website op een webserver + de nodige licenties voor afbeeldinggebruik en software kosten echter wel geld. Daarom staan er op bolleboos.be advertenties die een deeltje van het kostenplaatje proberen te dekken.
Indien je als gebruiker deze cookies afwijst, dan kan je wel rondsurfen op de website, maar zijn de online oefeningen helaas niet beschikbaar.
Ben je zeker dat je zonder analytische en advertentie-cookies wilt doorgaan?
(*) website blijft volledig doorbladerbaar, maar de online oefeningen (webapps) zijn in dat geval niet beschikbaar.



Op Internet/Facebook valt veel te leren...

Door Tamara Verheyen


Hallo,


Sinds 1.5 schooljaar zijn we beetje bij beetje het ijsbergrekenen aan het toepassen in onze Co-teachklas buitengewoon onderwijs.

We zijn hiermee gestart omdat we op zoek waren naar visuele werken en werken met meer materialen, wat echt noodzakelijk was in onze functionele leergroep.

We zijn hier zelf onze weg nog aan het zoeken en leren elke dag bij, maar merken dat de spelmaterialen met hun bijhorende theorie voor onze leerlingen echt een meerwaarde zijn.

Ze vinden het inoefenen van alles wat met rekenen te maken heeft veel leuker en zeggen zelfs vaak dat ze het gevoel hebben dat ze geen les hebben.

Het geeft ons ook een boost om de nodige herhaling vol te houden, je hoeft niet de hele tijd dezelfde "saaie" oefeningen te geven, maar kan dezelfde leerstof op verschillende manieren inoefenen waardoor de variatie groot blijft.

We maken zelfs terug zelf spelmaterialen, gebaseerd op de spelen die reeds te vinden zijn op de verschillende facebookgroepen.

Ik hoop, naast zelf posten van mijn eigen ervaringen, hier zeker ook nog nieuwe inspiratie te halen, bij te leren van anderen en mezelf verder te verdiepen in het ijsbergrekenen om het nog meer en beter toe te passen in de klaspraktijk.

groetjes,

Tamara Verheyen






Copyright © 2024 Bart Libert